Powered By Blogger

Jumaat, 3 Disember 2010

Jelajah Kota Tokyo

  Aku masih di KLIA.Menunggu detik pengumuman untuk berlepas ke Tokyo,ibu negara matahari terbit,Jepun .Luggageku penuh dengan maggi.yelah kat sana belum tentu jumpa makanan halal.Kalau nak makan sushi pun belum tentu jumpa yang halal.
  Sesudah pengumuman dibuat aku terus menaiki pesawat Are2 Jeppon.Kini aku begitu selesa dengan tempat duduk tempahanku.Aku mula berfikir bagaimanala nak beli selipar jepun kat sana.Ada jual ke?Yang abang aku ni pun satu yang pergi kirim selipar jepun tu buat apa.macamla kat sini takde jual.Katanya nak try yang ori punyer...
  Berada di seat kelas ekonoki membuatkan aku begitu selesa.Perjalanan yang mengambil  masa selama 6 jam itu bagaikan tidak terasa dek perasaan teruja dan happy semacam.Kadang-kadang aku tersenyum keseorangan.Sampaikan jiran  seat sebelah aku naik pelik tengok tabiat aki nie.
  Dalam ralit-ralit aku dok tersenyum dan jiwang sorang-sorang rupa-rupanya kapal yang boleh terbang ni dah landing kat Hagemaru International Airport.Baru sahaja  melepasi check point aku masih mundar-mandir ala-ala pandir kat airport nie memikirkan apa yang harus aku lakukan. Tiba-tiba and suddenly seorang wanita datang ke depanku.Terkejut monyetku bila wanita itu ialah Mak Nobita.Dia menegurku "nie Encik Fahrin Ahmad(bukan nama sebenar) ke?.Wah begitu fasih dia bercakap bahasa melayu."Ha'a" aku menjawab sepatah.Terkezut aku dibuatnya bila dia memanggilku Fahrin Ahmad...."nobita sihat?" aku mula bertanya. "hmmm  sihat cenggitu laa.Mak Nobita menjawab dengan malas.Aku memerhati kucing yang berselindung dibelakangnya.yang anehnya badan dia warna biru pastu kepala dia besar tak macam kucing lain dan memang takdee bulu."Nie kucing makcik ke ni?aku cuba bertanya dengan penuh minat." La ni Doraemon la." dia menarik Doraemon ke depan yang masih malu-malu.Eh..eh Doraemon rupanya ingatkan kucing yang datang dariplanet mana'' aku mengamati wajahnya wah! kiut pandang tak jemu.Aku mengeluarkan bekas tupperware yang dibawa dari malaysia"Ni ha ambik  Kuih Jemput-jemput Upin dengan Ipin yang bagi katanya Opah dia yang buat pasal Kak Ros langsung tak reti buat kuih ni". Doraemon segera mengambilnya ."arigato...sepatah dia menjawab.Seterusnya kami ke hotel yang bakal ku inap selama 2 hari disini iaitu Hotel Yuko Yamashita .Sesudah mene'check in,Doraemon mengajak aku pusing-pusing kota Tokyo dengan menggunakan kipas helikokter yang diambil dalam perut dia.Puas round-round kami turun untuk ke Tsunami Mall untuk membeli belah  Pakaian murah-murah.sedang asyik membelek-belek singlet jepun tiba-tiba aku dikejutkan dengan.....  BeRsAmBuNg..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...