Powered By Blogger

Jumaat, 29 April 2011

Maher Zain Tak Patut Dilayan Begitu!!

Malam semalam aku sedang asyik dok online facebook tiba aku tertarik dengan News Feed dari

Maher Zain Malaysian Fan Club (MZM-FC)

Aku pun membaca apa yg tertulis kat bawah


Astaghfirullah.. Pengacara ini tak buat research ke? Aduyai.. Se excited kakak WarDina yang suruh Maher Zain run, run semasa program MHI pun kelihatan sopan lagi, tetapi yang ini aduh.. Sedih melihatnya. Apa2pun, hope Bro MZ teruskan perjuangan dakwah muzik Islami di sana ya. Don't despair and never lose hope, cause Allah is always by your side. MZMfc always support u brother.. :) |akh fairuz|


aku rasa macam x sedap hati pulak dengan post ini.macam ada sesuatu tidak kena dengan Maher Zain
Lalu aku terus menonton video YouTuBe yg turut disertakan


TEKAN SINI http://www.youtube.com/watch?v=vBePFm4gphE
*X SANGGUP AKU NAK LETAK VIDEO NI KAT BLOG AKU


tidak sampai dua minit aku menonton aku mula NAIK MELUAT dengan si pengacara! dari awal lagi aku terkejut dengan host Cewek Brensek tu ade ke patut panggil Maher Zain Mike?!?!? cantik-cantik parents dy bagi nama Maher Zain "enak-enak aja panggilin kae gitu!


seterusnya aku tergamam dek pertanyaan minah tu lagi yg tergedik2 tu
"are have a girlfriend or a boyfie ? (klau x silap telinga aku dengar) 
MasyaAllah! kenapa pompuan nie tuuuuuut! sangat?
memang x buat research pasal  Maher Zain sungguh!
 aku tidak puas hati dengan minah tu sebab dahla tergedik2 pastu ajuk pulak cakap Maher Zain
 memang x reti nak layan tetamu lgsung!


TAPI YANG LAGI BUAT LAGI AKU TERKEJUT IALAH DENGAN SORANG LAGI PENGACARA YG SOK GANTENG TUH! 


ARE U MUSLIM?
MASYAALLAH!!!!
SGGUH X TAU MALU SI PENGACARA TUH BERTANYA!!!
mujurla Maher Zain yang begitu cool menjawab
I'm Muslim of course!


****************************************************************************************
ni antara komen peminat Maher Zain di Facebook
Maher Zain Malaysian Fan Club (MZM-FC)
Peminat dari Malaysia


Ashraf Ab Aziz harap2 pasnie maher zain dah x trima undangn entrtainment show mcm tu! huh! xde adat lgsung org camtu!
Nur Fy astaghfirullah..xsggup nk tgok smpai habis..tgok 10saat prtama pon dh rs mcm apa..sgt MEMALUKAN n MENYEDIHKAN..
Niena Shezleena Hj Safiee Rs cm nak hantuk2 pale 3 eko mangkuk kat ats stage tu.tkinje2 mcm beruk mak yeh.apela bongok sgt drg tu??sian MZ diperbodoh2kn kt ats tu..x sensitif lngsung si 3stooges tu. use ur brain, not ur ass!!
Siti Salbiah Munit ya Allah~kesian brother maher..pompuan tu plak ade hati nk ngurat die..pstu tny maher muslim ke x?? astaghfirullah..tgk muke maher tabah je ngadap dorg..huhu~ semoga brother maher diberikan kekuatan utk meneruskan dakwahnya..amin~
Abdul Aziz Zainuddin pengacara tu saja je... tnye soklan bdoh, dia saja nk uji MZ, tp malangnya MZ bijak, malah bodoh tu kena kpd p'cara tu balik


Nashidah Ahmad dalam berdakwah mesti ada ujiannya..... itu ujian buat bro maher, Adakah kamu mengaku beriman, sedangkan kamu belum diuji?” Maka, hadapilah ujian dengan sejuta kesabaran. Percayalah, yakinlah sepenuh ...Hanyasanya Allah bersama-sama mereka yang sabar....


Peminat dari Indonesia
Prihatiningsih Nining Salut bgt buat Fadly....... Smga jadi cntoh yg baik bagi fans Padi. Cuman gue kecewa bgt ma tu pengacara. Malu bgt rasanya. Kenapa sih pertanyaan kyak gitu ditanyain. O'on betul. Huh ke laut aja deh loe! 
Yessi Apriyanti Akhi Fairuz Al-Jengkari II: totally agree. they are stupid indonesian people (women). they don't know how big brother Maher's name all around the world. i cried for 2 days since the 1st show of damn Inbox. i am full of shame because of this akhi, even when i stand in front of Maher. wallahi :(
Fitri Yani saya ni org indonesia, krn negara qmi luas. nggak smua org d stiap pelosok mngenal Maher Zain, tp fans nya MZ d Indonesia sbenarnya ckup ramai. dan kmi fans Maher Zain d Indonesia jg ckup mnyesalkan kejadian ini. mgkin ini ksalahan pemilihan tempat. acara "INBOX" ini memang bkn acara musik islami.tp dilihat dr sisi yg lain scara positif, sbenarnya ini adalah slah satu strategi dakwah, jika qta org2 yg mngerti agama hanya bergaul dan berada di lingkungan sesama qta saja mk bgaimana dgn org2 yg kurang mngerti agama? saya yakin bhwa dgn pnampilannya d acra ini yg mayoritas pnonton nya tidak tau ttg lagu2 islami mnjadi tergerak hatinya mnyaksikan pnampilan MZ ini.


Dan komen dari orang yang mengupload vidoe tuh (YouTUbe

Uploader Comments (akhrudianto)Mohon maaf sahabat, sekiranya saya cut ketika host interview MZ, langsung pada penampilan Fadli and MZ membawakan lagunya, apakah yang muncul Cacian kepada host nya disini, karena maksud saya upload ini tayangan untuk menampilkan MZ and Fadli, mohon dimaafkan bila ada kesalahan.....

serta komen yang lain
Maher Zaen said Assalaamu'alaikum but not a single host answered his salaam??? WTF. Are they all muslims??? This is sooo norak n embarrasing! The hosts don't have a good manner while talking to international artists. Gayanya sok western pdhl westener aja gak bertingkah kek gitu. cuih!mahbooba1980 



is this only Host u can find to served Maher zain?? please find someone that have this character...
1.mannerly
2.respectful
3.wear a niqob for the muslimah's host like what MLYsia did
4.educated especially for english language
5.proper civil-spoken
come on man!!! INDONESIA is owned by muslims...

harap pihak pengurusan Maher Zain  kat Indonesia tidak lagi menerima show sperti nie!!!!

p/s:kalau aku tanya pendapat USOP WILCHA pasal nie mungkin dia jawap cenggini
      "burok bebeno roper pengacaro tuh! KITO BAKOR!!! JE!  buat nyebok je! KITO BAKOR JE! KITO
        BAKOR JE!

 LOVE MAHER  ZAIN ALWAYZ ^_^


1 ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...