Khamis, 24 Februari 2011

Mengawal?Dikawal? Terkawal?

mungkin korang akan kata amende la  TI nak cakap nie.Kawal sana kawal sini ye! memang kita MENGAWAL,TERKAWAL ATAU DIKAWAL.dan xde kena mengena langsung dengan Pengawal Keselamatan kat atas tu.
     Hidup seorang pelajar memang ada kena mengena.Tahun nie rasanya saya ada tentang ke3-3 tersebut.
Ya!kalau bab-bab kerja sekolah.Kadang2 saya mengawal kerja sekolah.Antara nak buat dengan tak nak buat kita yang tentukan/kawal.Ini telah menyebabkan ketidaksiapan kerja sekolah.Hahaha! dah kantoii (berigak)
     Saya juga sebenarnya juga Terkawal oleh kerja sekolah.budak2 yg rajin2 macam saya pun akan rasa begitu(chewwah huhahuha!.Dengan keje yang banyak menggunung sebenarnya tanpa disangka-sangka kita sedang terkawal dengan keje2 tersebut
   Bagi kes Dikawal pulak mungkin sesuai bagi pelajar yang malas je(haha! xnak ngaku).Mereka sebenarnya telah dikawal oleh keje2 sekolah.Nak tak nak kena buat jugakkan.Mungkin terpaksa jugak.Entah ikhlas ke tidak huhuhu!
   Sebenarnya saya ingin termasuk dalam kategori TERKAWAL.sebab mungkin kita akan menjadi rajin tanpa dipaksa-paksa.
Renung-renungkan........

Jumaat, 4 Februari 2011

Tilmiz Tanya Korang Hentam!

1.klau skrang tk jdi pelajar anda mungkin?
Amirul Mukminin
1.klau tk jd plajar,saya akan masuk pertandingan akademik al quran.
Amir Syidi
1..jd jutawan...
Tarmizi
1:hm..klu sy xjd plajr,sy nk jd t0koh ahli falak dn m'jd al-hafiz..hjatny sy nk hafaz 30 juz Quran..brngsiapa yg m'hafaz 30 juz Al-Quran,insyaAllah dy akn msuk syurga..=))
Dya Mardya
1:penganggur
Unsung Hero
1:forensic insya-Allah
Dieyr  Fieyqaz
1-bini max changmin(kalu x kenal bley search google utk tgk ke'handsome'an laki aq)
Fify Fisya
1.sy mngkn mnjdi se0rg pen0reh getah sbb pelajrn pun x dew...
blajr pun brhnti,,hehehe



2jika anda pmilik kantin skolah. apakah yg akn lakukn?
Amirul Mukminin
2.pemilik kantin?akan saya lakukan perubahan di kantin,iaitu ltak air cond kantin

Fify Fisya
2.sy akn cube untk memuaskn hati stiap pelnggan yg menkmati hidngn dikntin sy...hahaha
Amir Syidi
2..jual makanan mahal2..
Tarmizi
2:kt kntin sy,sy nk m'jual mknn yg hlal lg baik..dan jngn sskali m'amalkn riba..Allah m'hlalkn p'niagaan ttp m'hramkn riba..
Dieyr FieyQaz
2-jual nasi basi
Fadzlin
2 = wt ary kntn skolh n wi free mknn ko stdnt


3jika anda dibri peluang mmilih destinasi lawatan kelas anda dimnakah dstinsi yg akn anda pilih?
Unsung Hero
3.lawatan kelas akan diadakan di mekah
Dya Mardya
3:4 sure planetrium/muzium
Tarmizi
3:sy akn adkn lwtn klaz kt istanbul sbb tmpt tue pnuh dngn sjarh t0koh p'juangn Islam(Sultan Muhammad Al-Fateh) yg b'usha mnkluk k0ta k0nstantin0ple yg pd msa itu b'ada d'bwh pmrintahn raja Rom yg kjam dn zalim..

Fify Fisya
3.destinasi yg akn sy pilh ialah makkah...bleh wat haji slalu,,,hahaha
Kumieyu Akma
3:destinasi yg akn sy pilih ialah...semestinya KOREA....
.

4selain b.melayu.b.inggeris,b.arab bahasa apakah yang anda ingin pelajari? kenapa?
Tarmizi
4:Jklau d'bri ksmptn,sy nk blajr bhs bnatng sptmna mkjizt yg tlh Allah brikn kpd hmbany,iaitu Nabi Sulaiman
Amirul Mukminin
4.bio,fiz,kim,sc,mat,pai sbb smua msti dplajari sbg sorg plajar.
Dieyr FieyQaz
4-bhs urdu... (Nie mesti dah berkenan dgn Abangla huhuhu)

Fify Fisya
4.b.china,b.india,b.jepun n smua bhasa yg ad diats muka bumi nie..
sbb,,,,sy nk mmpelajari smua bhasa yg ad ats muka bumi nie...nk wat gan0???hehehe

Kumieyu Akma
4:bahasa korea...sbb kn nk pgi mlawat korea ,tak malu la lau xpndai speaking korea plak....hax3
Fadzlin
4 = cina n tamil..sbb kta ke 1 m'sia


5pda pndapat korang selain sukan sedia ada sukan apkah yg patut diprknlkan di skolah anda?
Kumieyu Akma
5:permainan memandu kapal terbang berkuasa tinggi...bgi yg tlh mndpt lesen shja..n xlupa jga prmainan motor cros..
Fify Fisya
5.sukn squash,,sukn l0mpt tali,,sukn berenang,,tennis,,,angkt berat,,lumba basikal n smua prmainn yg semakn dilupakn...
Amir Syidi

5,,main haji kot,,haha
Amirul Mukminin
5.sukan yg ptut ditambah ialah skuash,boling,berbasikal,tenis.
AMACAM??????
Amir Pessa
5.sukan World Wrestling{WWE}
Tarmizi
5:hm..sukan yg prlu d'tmbh ea..sy rsa sukan memanah,mnunggang kuda dn b0wling ptut d'tmbh dlm sk0lh sy..bru sy0k..ha3


(Wawancara ini ada kena mengena dengan yang masih hidup sewaktu masih diwawancara)
(Terima kasih kepada mak cik2 jiran dan pak cik2 seberang jalan yang sudi ditemubual)
(Dilarang Copy,Tea,Milo Nescafe atau sama spesies dengannya)




Selasa, 1 Februari 2011

10 Fakta Mengenai Sinetron Indonesia

EPISOD YANG PANJANG
 Ni memang sudah menjadi kebiasaan bagi sinetron.Kalau tak melebihi 70 episod ke atas memang tak sah kalau bagi mereka.kadang-kadang paling tinggi 100 lebih.Penulis skrip  dan pengarah kat sana memang banyak idea dan fantasi,imaginasi dan halusinasi yang tahap maksimum.kalau yang episode awal-awal bukan main syok lagi korang tengok kan.tapi bila je masuk episod ke 30,40 ke atas bukan setakat tak nak tengok,nak jelling pun rasa ngeri kan? Bayangkan kalau dijadikan novel,boleh kalah Kamus Dewan yang ada kat Malaysia tuh.time nak baca pulak 365 rasa belum cukup kan?

NAMA-NAMA WATAK YANG PELIK
Walaupun Malaysia dan Indonesia negara yang serumpun,tetapi nama warga kita dengan warga dia memang jauh berbeza.Buktinya bila tengok je sinetron macam-macam nama pelik yang ada.
Marsyanda ,Chaca,Kejora,Bintang,Mentari,Rembulan macam-macam

WATAK  ANTAGONIS
Watak antagonist atau watak jahat antara ciri-ciri citer Indonesia.Kalau takde watak cenggini memang tak boleh dianggap citer Indonesia.watak ni bukan sorang dua kadang satu family pon ade
Macam-macam diorang buat.konspirasi la itu ini dan yang menjadi mangsa ialah watak utama aka hero dan heroin.

WATAK BAJINGAN/ORANG SURUHAN
Kalau ada watak antagonis mesti ada watak orang suruhan.Biasanya si watak jahat akan bagi juta-juta(rupiah jelah) suruh buat khianat kat Hero atau Heroin.Kalau nak cenggitu kat watak utama sure ada babak-babak kejar-mengejar.Penampilan diorang tak sah kalau tak pakai Jean dengan jaket.pastu gelang besi berkilo-kilo kat tengkuk dengan tangan.

WATAK BARU
Watak baru akan sentiasa muncul demi memanjangkan citer.Mula-mula orang tu keluar lepas 20, 30 episod lepas akan dimatikan dengan cara mati kena tembak,mati sebab sakit,mati dan segala macam jenis mati lagi la.Bila nak habis je kita boleh tau berpuluh-puluh watak yang ada kat dalam citer tu.

PELAKON WANITA TERLEBIH SOPAN
Bila tengok je citer dia memang sah-sah takkan terlepas tertengok cewek-cewek yang pakai seksi
Kalau pakai singlet,shorts macam dah biasa dah bagi diorang.Satu lagi kalau pakai gaun tu mesti yang paras lutut.Kalau nak tengok pakai tutup-tutup payah nak dapat kecuali Drama Islamik .Sekarang semakin ramai anak dara kat malaysia jadi terikut-ikut dengn cara diorang


KONFLIK,KONFLIK DAN KONFLIK..
Dah nama pun citer Indonesia habis je satu konflik timbul pulak konflik yang lain.Setap episode mesti ada scene-scene yang suspend.Konflik tu kalau nak reda bukan 2,3 episod kadang-kadang seminggu pun belum tentu lagi


 BUKAN KELUARGA SEBENAR
Ni jugak antara tema sesebuah sinetron seberang.Mula-mula watak utama hidup aman damai dengan keluarga dia.Lepas je 20,30 episod baru taw yang dia tu bukan anak sebenar.Pastu jumpa balik dengan keluarga asal.Lepas je duk dengan keluarga kandung macam-macam hal pulak yang timbul.

 KISAH MISKIN DAN KAYA
Ini realiti citer-citer dari sana.Kalau tak yang si hero tu miskin mesti si heroin jadi miskin dan sebaliknya jadi kaya-raya.Nak je bercinta macam-macam halangan yang muncul.Antaranya mesti mak si kaya yang rambut macam sarang tebuan tuh  mesti haling cinta terlarang diorang

CINTA 3 SEGI
Boleh dikatakan seratus peratus tema sinetron Indonesia pasal cinta segi.Dalam citer tu mesti ada 2 cewek yang nakkan Hero yang tak seberapa nak ganteng tuh! Tak pun 2 cowok yang berebutkan sorang Heroin.Macam-macam konflik yang berlaku semata-mata nak dapatkan cinta sejati konon!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...