Powered By Blogger

Khamis, 24 Februari 2011

Mengawal?Dikawal? Terkawal?

mungkin korang akan kata amende la  TI nak cakap nie.Kawal sana kawal sini ye! memang kita MENGAWAL,TERKAWAL ATAU DIKAWAL.dan xde kena mengena langsung dengan Pengawal Keselamatan kat atas tu.
     Hidup seorang pelajar memang ada kena mengena.Tahun nie rasanya saya ada tentang ke3-3 tersebut.
Ya!kalau bab-bab kerja sekolah.Kadang2 saya mengawal kerja sekolah.Antara nak buat dengan tak nak buat kita yang tentukan/kawal.Ini telah menyebabkan ketidaksiapan kerja sekolah.Hahaha! dah kantoii (berigak)
     Saya juga sebenarnya juga Terkawal oleh kerja sekolah.budak2 yg rajin2 macam saya pun akan rasa begitu(chewwah huhahuha!.Dengan keje yang banyak menggunung sebenarnya tanpa disangka-sangka kita sedang terkawal dengan keje2 tersebut
   Bagi kes Dikawal pulak mungkin sesuai bagi pelajar yang malas je(haha! xnak ngaku).Mereka sebenarnya telah dikawal oleh keje2 sekolah.Nak tak nak kena buat jugakkan.Mungkin terpaksa jugak.Entah ikhlas ke tidak huhuhu!
   Sebenarnya saya ingin termasuk dalam kategori TERKAWAL.sebab mungkin kita akan menjadi rajin tanpa dipaksa-paksa.
Renung-renungkan........

1 ulasan:

  1. Andai kita tidak disibukkan dengan kerja2 yg penting/besar,..pasti kita akan disibukkan dengan kerja2 yg xberfaedah & remeh -temeh

    Ketahuilah akhi,.. tanggungjawab yg kita ada lebih banyak dr masa yg kita ada..

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...