Powered By Blogger

Ahad, 9 Januari 2011

Kisah Budak Form 1

Salam,kali nie aku nak post pasal cite memang menarik dan tidak menolak kisah dongeng dan fakta pasal bebudak form 1.Pasti kita akan mengenang kembali kisah bila masuk form 1.Apa yang aku nak cakap dulu adalah pasal size budak form 1 alahai...tak macam aku dulu size hampir sama je.Tapi tahun nie lain sikit aku rasa banyak yang size XS.Tak tahu kenapa kalau yang size S dengan M tuh boleh kira dengan jari sori la ya nak komen je.
   Satu lagi yang  fakta saya nak bagitau adalah tahap disiplin atau "tahap kejurusan" budak form 1 mak kau memang first class omputeh  habaq mai!cikgu suruh itu ini memang takde masalah"no problem" la katakan cakap apa saja peraturan yang ade kat sekolah tuh mesti diorang ikut.Tapi tahap disiplin mereka akan menurun dari hari ke hari, minggu ke minggu, bulan ke bulan, bintang ke bintang.Hanya sikit je yang konsisten dengan perangai diorang.macam peribahasa"Hangat-hangat taik lembu"
  Apa yang paling ku tunggu bila masuk je budak form ialah mereka akan dengan penuh gerun memrhatikan kita dan nak tau apa yang diorang cakap? Assalamualaikum Abang! Wah hepi nya aku jadi senior kau tapi setakat 5 hari bersekolah bagi tahun ni belum ada yang berani mengucapkan kalimat itu kepadaku.Ingat budak  form1 kocik bosar hang mesti hormat Abang Senior.Setahun tua pun tetap namanya senior.Benda nie jugak macam tahap disiplin jugak bila saja memasuki  mid year kata-kata itu masih sekali nak didengar.Maklumla diorang dah tau aku nie tua setahun jek!so jangan nak tunjuk hebat la abang senior hoiii!
    Bersambung......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...